onsdag 15 oktober 2014

Atlantis i bilder ( från vonnes kamera)

Random bilder från lägret i random årdning, jag spenderade största delen av lägret i ledarutbildningsteamet så jag hann inte fånga så mycket bilder på våra scouter under lägret men nedan lite plock ur det jag hann sammla ihop...

 Teamet jag jobbade med Marianne, Maya, Chride och jag

 Steffe under bygglägret
 Vårt utbildningstält
 Lägerporten ( Abbes design)
 under rivlägret, Björn fick en egen infra rekka av sitt team

 Steffe under rivlägret
 Sista kvällen under bygglägret
 Sista kvällen på rivlägret
 öppningslägerbålet, DJ Sebastian från ptrl. Uggla
 Som ledare kan man på kvällarna chilla på nattensöga
 Kårens eget lägerbål en kväll, Make undrar ifall Sofia har nån favoritsång hon vill sjunga
 Abbe, Jenny och Tomppi fick sin ledarfullmakt, Josse och Anni delade ut dem
 Mera lägerport på bild

 Lägergudstjänst
 Albin och biskop Björn disskuterar
 1a hjälp teamet
 En trött alexander efter vargungelägrets slut, resten av veckan var han i familjelägret
 Så tycks också jag ha hammnat på bild :)
 Vägskyltning
 Visst besökte väl också du skapa dalen?
 Här bodde jag under lägret
 I oasens hängmattor kunde man chilla
 Viktig sak att komma ihåg också på scoutläger
 På väg på övningspass
 Mera chill i oasens hängmatta
 Rosanna och Sondra på äventyr
 Efter en vecka i syndalen har man lite smutsiga fötter
Kvällsprogram dags

 Sondra och Lotta i skapa dalen, tovning pågår
 Pojkarna lagar luffarslöjd
 Fina grejer som flickorna tovat

 Albin jonglerar
 Idas tovnings alster
Visst var väl du också i  vattendalen
 Och i tävlingsdalen
 Ö kväll med ansiktsmålning
 Josse på viktigt uppdrag
 Matsku och Emilia fick ledarfullmakt
 Och sedan fick Josse ett förtjänsttecken
 En enda gång regnade det, men då kom det mycket vatten, men somtur bara en kort stund
 Julia chillar
 I action dalen, under marknaden
 Julia och sebbe
 På marknaden kunde man också polaroid fotas, det gjorde även jag och Abbe
 Jag firade min födelsedag under atlantis och var på picknick på stranden med kaka och allt
 Nattens öga firade 50 års jubileum, grattis!
 i skapa dalen med Alexander och Emil
 Väiski lägret hadde hälsat på atlentis en natt och fixat lite ny skyltning åt oss
 Patrull bisamråtta vann Sten Nylander tävlingen, det fina vandringspriset kan ses i patrullrummet på Lyan
 Sebastian chillar under lägerbålet
 likaså Sebastian, Sami, Tove, Anton, Julia och Kalle
 Medan åtminståne Marina och Evelina njuter av musiken
 Radio X3M hälsade på på avslutningslägerbålet
 Där Satin Circus spelade












Efter det var lägret slut och det var dags för scouterna att åka hem, och för oss ledare att göra likaså efter rivlägret. många roliga minnen och nya vänner fick man änn en gång under årets sommarläger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar